Αυξημένα είναι τα κονδύλια που διατέθηκαν την τελευταία τετραετία (2004-2007) για τη διαφήμιση και προβολή του ελληνικού τουρισμού, χωρίς ωστόσο να φθάνουν στο ύψος των κονδυλίων το οποίο διατίθεται από ανταγωνιστικούς προς την Ελλάδα τουριστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία και η Τουρκία.
Οπως αποδεικνύεται από τα διαθέσιμα στοιχεία τη μεταολυμπιακή περίοδο τα διαφημιστικά κονδύλια για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προοϊόντος τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό αυξήθηκαν σε σχέση με τα κονδύλια που είχαν διατεθεί την προολυμπιακή περίοδο. Σημειώνεται, ότι σχεδόν το σύνολο των κονδυλίων διατίθεται, ορθώς, κατά τη χειμερινή περίοδο οπότε και πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος των κρατήσεων για διακοπές.
Ειδικότερα, το 2000 διατέθηκε για την προβολή του ελληνικού τουρισμού (δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση κ.ά.) το ποσό των 21,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 3 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του ΕΟΤ και τα 18,2 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Το 2001 δαπανήθηκε το ποσό των 28,8 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 3 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 25,5 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2002 δαπανήθηκε το ποσό των 19 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 7,9 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 11,1 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2003 διατέθηκε το ποσό των 21,3 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 15,3 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 6 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2004 διατέθηκε το ποσό των 28 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 16,9 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 11,1 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2005 δαπανήθηκε το ποσό των 50,4 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 18 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 32,4 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2006 διατέθηκε το ποσό των 46 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 18,6 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 27,4 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Το 2007 δαπανήθηκε το ποσό των 53 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 21,7 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και τα 31,3 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι σήμερα το 2008 έχει διατεθεί το ποσό των 37 εκατ. ευρώ. για την τουριστική προβολή της χώρας.
Το βλέμμα της τουριστικής ηγεσίας είναι στραμμένο από τώρα στη σεζόν του 2009, καθώς προμηνύεται μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά και η «μάχη» με τους ανταγωνιστές σε επικοινωνιακό επίπεδο στις διεθνείς αγορές άντλησης επισκεπτών θα πρέπει να δοθεί από τον προσεχή Νοέμβριο.
(πηγή: www.kathimerini.gr, 29/7/2008)
Τουρισμός: τα κονδύλια διαφήμισης υπολείπονται των ανταγωνιστών μας
Ετικέτες απόψεις - σχόλια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου