Πιο καθαρή από τη Σικελία, με ακριβό, όμως, καφέ και ποτό αλλά και εφιαλτικό κυκλοφοριακό, βρήκαν τη Θεσσαλονίκη οι χιλιάδες τουρίστες που κατέπλευσαν χθες στο Θερμαϊκό κόλπο με το γιγαντιαίο κρουαζιερόπλοιο «Navigator of the Seas».
Στον Μπγιορν και η Ελεν Αντρέσεν από τη Νορβηγία, έκανε εντύπωση «το πλήθος καταστημάτων που έχει αυτή η πόλη και είναι για όλα τα γούστα», ο Τσαρλς και η Φάνι απ’ τον Καναδά βρήκαν «τις τιμές πολύ τσιμπημένες». Ο Ρόμπερτ Πάρμα από το Σάφολκ της Βρετανίας δήλωσε σοκαρισμένος με το μποτιλιάρισμα χαρακτηρίζοντάς το «εφιάλτη», ενώ ο Γουίλ και η Μαίρη Μόρτον από το Μάντσεστερ βρήκαν «την πόλη καλοστημένη, αλλά χωρίς πληροφόρηση για τους επισκέπτες». Σύμφωνα με τον Μπίπολ απ’ το Περού, «υπάρχουν πολλά εστιατόρια και ωραίες καφετέριες, αλλά στην παραλία οι τιμές είναι πολύ ακριβές, αν και σε επιβραβεύει η θέα».
«Πνοή ζωής» για την πόλη χαρακτήρισε τον τουρισμό της κρουαζιέρας και τους χιλιάδες επιβάτες που ξεχύνονται στην πόλη για ψώνια, φαγητό και ποτό και περιηγήσεις, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας - Θράκης, κ. Μιχ. Πεζίκογλου, τονίζοντας ότι περισσότερα από δεκαπέντε τουριστικά λεωφορεία έκαναν χθες το γύρο της πόλης, ενώ άλλα οδηγούσαν τους τουρίστες στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Ωστόσο, το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, μολονότι το γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο που ζυγίζει 142.000 τόνους και υψώνεται σε δεκαπέντε καταστρώματα με 1.800 καμπίνες για 3.114 άτομα, έκανε αίσθηση στην πόλη. Σύμφωνα με τον κ. Λ. Τσακιρίδη, ναυτιλιακό πράκτορα, για αρκετά χρόνια ερχόταν στη Θεσσαλονίκη το γερμανικό «Αϊντα» αλλά και πολλά κρουαζιερόπλοια άλλων μεγάλων διεθνών εταιρειών του κλάδου.
«Φαίνεται, πως η Θεσσαλονίκη σιγά σιγά αποκτάει θέση στο χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας», είπε ο ίδιος, εξηγώντας πως η εξέλιξη ήρθε στο πλαίσιο της αναζήτησης των διεθνών εταιρειών για νέους προορισμούς ώστε να προσελκύουν πελάτες.
Η πόλη, πάντως, προκαλεί το ενδιαφέρον τους χάρη στα βυζαντινά μνημεία και την πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό πράκτορα Ι. Κοσμάτο. Μάλιστα, όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία του Συλλόγου Ναυτιλιακών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που «έδεσαν» στο επιβατικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ραγδαία. Το 2006 προσέγγισαν το λιμάνι 12 κρουαζιερόπλοια, το 2007 36 και το 2008 (Μάρτιος-Σεπτέμβριος) 33 ενώ αναμένονται επιπλέον αφίξεις ώς το τέλος του έτους.
Ωστόσο, όπως είπε προφητικά ο επιβάτης του «Navigator of the Seas» Γκούναρ Μπίργκισον από την Ισλανδία, «είναι φανερό ότι το λιμάνι έχει ιδιαίτερη σημασία για την πόλη, όπως και στο παρελθόν». Παρ’ όλα αυτά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «δεν είναι σε θέση να υποδεχτεί περισσότερα από ένα κρουαζιερόπλοιο τη φορά», τόνισε κ. Κοσμάτος, ενώ πρόβλημα για την ανάπτυξη του τουρισμού της κρουαζιέρας είναι και οι περιορισμοί του καμποτάζ στις κρουαζιέρες, με αποτέλεσμα μεγάλες εταιρείες να εγκαθιστούν τέρμιναλ σε λιμάνια της Τουρκίας και άλλων μεσογειακών πόλεων.
(πηγή: www.kathimerini,gr, 24/9/2008)
Θεσσαλονίκη: «πνοή ζωής» o τουρισμός κρουαζιέρας
Ετικέτες Νομός Θεσσαλονίκης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου