"Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο"

"Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο", λέει το γνωστό ρητό, το οποίο όμως δεν ισχύει απολύτως στο χώρο των αερομεταφορών, όπου οι εταιρείες είχαν πάντα το πάνω χέρι.

Την κατάσταση αυτή αλλάζει η απόφαση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, η ολομέλεια του οποίου στο εγγύς μέλλον θα βάλει τις σχέσεις μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και των επιβατών σε νέες βάσεις.

Σε περίπτωση καθυστέρησης ή ματαίωσης της πτήσης ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να επιλέξει με ποια επόμενη πτήση (ή με ποιο εναλλακτικό μεταφορικό μέσο) θα μεταβεί στον προορισμό του. Το μέτρο αυτό, κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα ισχύει αν η καθυστέρηση οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, όπως είναι για παράδειγμα οι κακές καιρικές συνθήκες.

Επίσης, η Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου ενέκρινε την πρόταση της Κομισιόν για την καταβολή χρηματικής αποζημίωσης στους επιβάτες που δεν μπορούν να ταξιδέψουν επειδή έχουν εκδοθεί περισσότερα εισιτήρια από τις διαθέσιμες θέσεις του αεροσκάφους (πρόκειται για την πρακτική που είναι γνωστή ως overbooking). Η Επιτροπή προτείνει στην ολομέλεια να καθοριστούν τρία επίπεδα αποζημίωσης:
Για πτήσεις που διανύουν απόσταση ώς και 1.000 χλμ. (πρόκειται κυρίως για τις πτήσεις εσωτερικού), ο επιβάτης θα λαμβάνει 200 ευρώ.
Στα 400 ευρώ ανέρχεται η αποζημίωση για πτήσεις που καλύπτουν απόσταση μεταξύ 1.000 και 3.500 χλμ.
*Αποζημίωση 600 ευρώ λαμβάνουν οι επιβάτες για πτήση που καλύπτει απόσταση μεγαλύτερη των 3.500 χλμ. (κυρίως υπερατλαντικές πτήσεις).

Η αποζημίωση καταβάλλεται σε κάθε περίπτωση, ενώ ο επιβάτης μπορεί να επιλέξει αν αντί χρημάτων θα λάβει το αντίτιμό τους σε υπηρεσίες (έκπτωση σε άλλα εισιτήρια, κ.τ.λ.). Οι βουλευτές της Επιτροπής ζητούν επίσης από την Κομισιόν να θεσπίσει αντίστοιχα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών στο σιδηρόδρομο, την ακτοπλοΐα και τα υπεραστικά λεωφορεία. Το ύψος των αποζημιώσεων θα αναπροσαρμόζεται ανά τριετία, ώστε να καλύπτονται οι απώλειες από τον πληθωρισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: