Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επιβάτες πρέπει να αποζημιώνονται, εάν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώσει πτήση για τεχνικούς λόγους, με εξαίρεση την περίπτωση όπου υπάρξουν «έκτακτα» γεγονότα.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αποδείξουν εάν οι περιστάσεις μπορούν να χαρακτηριστούν «έκτακτες».
Τέτοιες περιστάσεις μπορεί να είναι ένα κατασκευαστικό ελάττωμα ή πράξεις σαμποτάζ ή τρομοκρατίας.
«Τεχνικά προβλήματα που αποκαλύπτονται κατά τη διάρκεια συντήρησης του αεροσκάφους ή εξαιτίας αποτυχίας να γίνουν εργασίες συντήρησης, δεν αποτελούν αφ' εαυτού, 'έκτακτες περιστάσεις'» ανέφερε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ωστόσο, δεν απέκλεισε ότι τεχνικά προβλήματα μπορεί να εμπίπτουν μέσα σε «έκτακτες περιστάσεις», στο πλαίσιο «που απορρέουν από γεγονότα που δεν είναι έμφυτα στην κανονική άσκηση των δράσεων του σχετικού αερομεταφορέα και που είναι πάνω από τον έλεγχό του», όπως ανέφερε.
Η απόφαση εκδόθηκε με βάση υπόθεση κατά της Alitalia.
Αυστριακή οικογένεια κατέφυγε κατά του ιταλικού αερομεταφορέα, επειδή βλάβη στη μηχανή εμπόδισε την πραγματοποίηση της πτήσης. Αν και η βλάβη είχε ανακαλυφθεί την προηγούμενη ημέρα, η πτήση ακυρώθηκε πέντε λεπτά πριν την αναχώρησή της και το ζεύγος των Αυστριακών έφτασε στον προορισμό του με τέσσερις ώρες καθυστέρηση.
Αυστριακό δικαστήριο ζήτησε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να καθορίσει τον όρο «έκτακτες περιστάσεις».
(πηγή: www.in.gr, 23/12/2008)
Αποζημίωσεις από τους αερομεταφορείς σε περίπτωση βλάβης ορίζει το Ευρωδικαστήριο
Ετικέτες αεροπορικά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου