Καθημερινά αυξάνεται η διάθεση ιδιαίτερα των νέων να χρησιμοποιούν στις ταξιδιωτικές εξορμήσεις, εκτός του αεροπλάνου, του αυτοκινήτου και του πλοίου, τα αγαπημένα στην "καθημερινότητα" της πόλης δίκυκλά τους.
Στην ταχύτητα προς στην εξοχή και το άγνωστο ο σύγχρονος μοτοσικλετιστής μπορεί να γνωρίσει δυνατές συγκινήσεις ανακαλύπτοντας πάνω από τη σέλα πανέμορφες γωνιές διαφόρων περιοχών του κόσμου μας. Η αυξημένη βιομηχανική φροντίδα σε νέες δυνατές μηχανές εξασφαλίζει τη σιγουριά ότι το αγαπημένο δίκυκλο μπορεί να σε πάει και να σε γυρίσει πίσω με ιδιαίτερη ασφάλεια. Η εικόνα στα πανέμορφα ελληνικά νησιά, όταν φθάνει το πλοίο της γραμμής, είναι η μετάγγιση χιλιάδων δικύκλων όλων των τύπων στην ονειρική τους έξοδο για να γυρίσουν όλες τις γωνιές, τις παραλίες, με σκοπό να κατακτήσουν τα πάντα.
Αν και η ταχύτητα, που θα πρέπει να ελέγχεται από τον κάθε οδηγό όπως η ανάγκη μας για το οξυγόνο δηλαδή αυτόματα , και η ηδονή των χιλιομέτρων μαζί με τη σύνεση αποτελούν αντικείμενα χιλιοειπωμένων συμβουλών, θα μπορούσαμε και εμείς να προσθέσουμε ότι κάθε μοτοσικλετιστής και ο/η συνοδός του/της πρέπει να φοράει κράνος οπωσδήποτε, έστω και αν φαίνεται ενοχλητικό, γιατί το κράνος σώζει ζωές. Αλλά δεν φτάνει το κράνος για τον σύγχρονο μοτοσικλετιστή ταξιδιώτη, που πρέπει να προστατεύσει τον εαυτό του από τον άνεμο, τον ήλιο, τον καύσωνα, το κρύο, τη σκόνη ή ακόμη και να προστατεύσει τον εαυτό του από μια πιθανή πτώση.
Τα ρούχα πρέπει να είναι πολύ πρακτικά, άνετα, ζεστά και ευκολοφόρετα καθώς για πολλές ημέρες είναι ο μόνιμος εξοπλισμός του μοτοσικλετιστή - ταξιδιώτη. Για όλα τα ρούχα προτιμώνται αυτά με φυσικές ίνες ή από δέρμα και όχι συνθετικά. Ενα καλό μπουφάν πρέπει να είναι άνετο και όχι πολύ εφαρμοστό και να έχει πολλές τσέπες με φερμουάρ. Οι μπότες είναι απαραίτητες για την άνεση και την πρόληψη μικροτραυματισμών. Σε ένα πολύ συνηθισμένο πέσιμο στο χώμα ο οδηγός μπορεί να πλακωθεί από τη μηχανή και να καεί από την εξάτμιση. Οσο καλύτερα προετοιμασμένοι είμαστε για τέτοια μικροατυχήματα τόσο περισσότερο θα απολαύσουμε το ταξίδι μας, χωρίς τον φόβο για ένα σοβαρό τραυματισμό. Για την προστασία των χεριών ένα ζευγάρι γάντια μηχανής με επένδυση είναι ό,τι καλύτερο. Γάντια μηχανής χωρίς δάχτυλα είναι καλά και άνετα όταν ζεστάνει ο καιρός.
Προστασία από τον ήλιο σημαίνει κανένα ακάλυπτο σημείο του σώματός μας. Αν ταξιδεύουμε όμως στη Σαχάρα δεν φτάνει αυτό. Οι ενοχλήσεις στα μάτια, στα αφτιά και στη μύτη είναι πολύ συνηθισμένες. Ενα κράνος με γυαλιά είναι η καλύτερη λύση. Αυτά τα γυαλιά μπορούν να έχουν και ελαφρά χρωματισμένους φακούς για να προστατευθούμε από την άμμο, τον άνεμο και τον ήλιο πολύ καλύτερα από τη ζελατίνα του κράνους μας. Για να μην ξεραθούν το στόμα και η μύτη μας, ένα προστατευτικό (π.χ. τσετσέ, λεπτό βαμβακερό ύφασμα 6 μέτρων μήκους που βρίσκεται μόνο στις ντόπιες αγορές) θα βοηθήσει πολύ να κρατήσουν την υγρασία τους χωρίς να έχουμε σκασμένα χείλη και μύτη στο τέλος της ημέρας. Το κραγιόν για τα χείλη είναι καλό αλλά σκεπάζεται με σκόνη και άμμο.
Οι ζώνες μέσης (kidney belts) στηρίζουν τη μέση μας και μας κρατάνε ζεστούς στη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού, αν και μερικοί μοτοσικλετιστές τις θεωρούν άβολες. Μια καλή ζώνη πρέπει να έχει δύο νάιλον ελαστικά καλύμματα για να προσαρμόζεται στη μέση μας. Οι ζώνες μέσης πρέπει να είναι τόσο σφιχτές ώστε να μη μας εμποδίζουν. Θα καταλάβουμε τη διαφορά στο τέλος ενός μακρινού ημερήσιου ταξιδιού.
Οσο για το φαρμακείο μας, πρέπει να είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα καθώς επίσης με αποστειρωμένες σύριγγες και βελόνες, πολλά φακελάκια για την απώλεια των ηλεκτρολυτών σε περίπτωση μεγάλου καύσωνα ή διάρροιας ή φοβερής κόπωσης κατά την οδήγηση σε θερμό κλίμα (Almora ή Ceralyte). Τα εμβόλια που θα πρέπει να έχουμε κάνει θα τα προσδιορίζαμε με τη σειρά των απαραίτητων: τετάνου, ηπατίτιδας Α και Β (το κοινό εμβόλιο Twintix ενήλικοι), τύφου.
(πηγή: BHMA)
Ταξιδεύοντας με μοτοσικλέτα
Ετικέτες θέματα