Την παροχή από τις αεροπορικές εταιρίες στους επιβάτες αναλυτικών πληροφοριών για την τελική τιμή που υποχρεούνται να καταβάλλουν, καθώς και αναλυτικές πληροφορίες για το ακριβές αντίτιμο του ναύλου συν τους φόρους, αεροπορικά και λοιπά τέλη, προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα ασφάλιστρα και οι προσαυξήσεις καυσίμου, προβλέπει η πρόταση Κανονισμού της Επιτροπής σχετικά με κοινούς κανόνες εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών στην Ε.Ε., όπως ανέφερε η αρμόδια για θέματα προστασίας των καταναλωτών Επίτροπος κα Μεγκλένα Κούνεβα, σε απάντηση που έδωσε στον ευρωβουλευτή της Ν.Δ., κ. Μανώλη Μαυρομμάτη.
Η ερώτηση του Έλληνα ευρωβουλευτή βασίστηκε σε σύσταση του Συνηγόρου του Πολίτη προς ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία για αλλαγή του τρόπου ενημέρωσης των επιβατών σχετικά με τις τιμές σε περίπτωση υπέρβαρου των αποσκευών.
Η πρόταση Κανονισμού προβλέπει ότι τυχόν προαιρετικές προσαυξήσεις των τιμών πρέπει να κοινοποιούνται με σαφή, διαφανή και κατηγορηματικό τρόπο στην αρχική φάση της διαδικασίας κράτησης του εισιτηρίου και η αποδοχή τους από τον πελάτη πρέπει να γίνεται σε προαιρετική βάση. Η εν λόγω πρόταση βρίσκεται προς το παρόν υπό εξέταση στο Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο και προβλέπεται να εγκριθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008.
Η παράλειψη παροχής στους καταναλωτές σαφών, κατάλληλων και πληρέστατων πληροφοριών σχετικά με τις τιμές και τυχόν άλλες χρεώσεις που αφορούν στην παροχή υπηρεσίας εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που εκδόθηκε στις 11 Μαΐου 2005, η οποία καλύπτει παραπλανητικές ενέργειες και παραλείψεις. Σύμφωνα με την οδηγία, οι επαγγελματίες πρέπει να παρέχουν στους καταναλωτές τις απαραίτητες πληροφορίες, έγκαιρα και με σαφή τρόπο, ώστε αυτοί να είναι σε θέση να κάνουν συνειδητές επιλογές.
"Όσον αφορά στον τομέα των μεταφορών, η Επιτροπή συντόνισε πρόσφατα μια διαδικασία σάρωσης σε επίπεδο Ε.Ε. με στόχο τους ιστοτόπους που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια. Η σάρωση διενεργήθηκε από τις εθνικές αρχές που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για θέματα που αφορούν τους καταναλωτές, στο πλαίσιο του δικτύου για την επιβολή της νομοθεσίας που συστάθηκε με τον κανονισμό 2006/2004/EΚ για τη συνεργασία αναφορικά με την προστασία των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα έφεραν στο φως αρκετές παρατυπίες, για παράδειγμα στον τρόπο με τον οποίο διατίθενται στους καταναλωτές οι πληροφορίες σχετικά με τις τιμές. Οι περιπτώσεις αυτές διερευνώνται από τις εθνικές αρχές και στη συνέχεια θα ληφθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα", σύμφωνα με την Επίτροπο.
Επιπλέον, ο κ. Μαυρομμάτης επεσήμανε και το πρόβλημα της καθυστέρησης ή της απώλειας των αποσκευών, αναφερόμενος σε πρόσφατη έρευνα της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αερογραμμών. Την πρώτη θέση στις καθυστερήσεις των αποσκευών κατέχει η Πορτογαλική εταιρία TAP Portugal, ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρίες, η Βρετανική British Airways, η Alitalia, η Ολλανδική KLM και η Air France. Οι πλέον αξιόπιστες σε θέματα άφιξης των αποσκευών είναι οι Κυπριακές Αερογραμμές, η Air Malta και οι Τουρκικές αερογραμμές. Στην έρευνα αυτή δεν υπάρχουν στοιχεία για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και για τη Virgin.
(πηγή: www.traveldailynews.gr, 6/3/2008)
Ακριβείς πληροφορίες για όλες τις χρεώσεις αεροπορικών εταιριών επιβάλλει η Ε.Ε.
Ετικέτες αεροπορικά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου