Μπαρό: Δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία αστυνομικών ασφαλείας στις πτήσεις

Έχει ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης του Κανονισμού 2320/2002, με τον οποίο θεσπίστηκαν για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο κοινοί κανόνες στο πεδίο της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας αναφέρει μεταξύ άλλων στην απάντηση που έδωσε στον ευρωβουλευτή της Ν.Δ., κ. Μανώλη Μαυρομμάτη, ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, κ. Ζακ Μπαρό.

"Ωστόσο, ακόμη και αν καθοριστούν κοινοί κανόνες, όπου περιλαμβάνεται η συζήτηση των κινδύνων λόγω της παρουσίας ενόπλου προσωπικού ασφαλείας", συνεχίζει στην απάντησή του ο Επίτροπος, "η απόφαση να επιβαίνει στις πτήσεις προσωπικό ασφαλείας θα εξακολουθήσει να αποτελεί αρμοδιότητα των κρατών μελών, πράγμα που σημαίνει ότι οι νέοι κοινοτικοί κανόνες δεν καθιστούν υποχρεωτική την παρουσία αστυνομικών ασφαλείας στις πτήσεις". Ο νέος Κανονισμός θα προβλέπει τη δυνατότητα καθορισμού κοινών κανόνων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για αστυνομικούς ασφαλείας εν πτήσει, υπογράμμισε ο Επίτροπος.

Ο Κανονισμός 2320/2002 του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2002 ήταν άμεσο αποτέλεσμα των γεγονότων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, προκειμένου να ενισχυθεί η συνεργασία των κρατών μελών στον τομέα των μεταφορών, εφόσον οι νέες μορφές τρομοκρατίας επιβάλλουν την ύπαρξη ισχυρότερων και αυστηρότερων μέτρων στον τομέα των αερομεταφορών.

Στην ερώτησή του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής ζητούσε να πληροφορηθεί με ποιο τρόπο θα χρηματοδοτηθεί η παρουσία ενόπλων αστυνομικών στις πτήσεις των ευρωπαϊκών εταιριών, δεδομένου ότι από την 11η Σεπτεμβρίου 2001 και μετά αποφασίστηκε να υιοθετηθεί κοινή πολιτική ασφαλείας από την Ε.Ε., προκειμένου να ενισχυθεί η συνεργασία των κρατών μελών στον τομέα αυτό. Επίσης, αν θα επιβαρυνθούν οι επιβάτες των πτήσεων με ενδεχόμενο τέλος επί του εισιτηρίου, αλλά και αν η Επιτροπή έχει ετοιμάσει σχετική έρευνα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρουσία ενόπλων αστυνομικών στις ευρωπαϊκές πτήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ισχύων Κανονισμός δεν περιλαμβάνει διατάξεις για τη χρήση ένοπλου ή άοπλου, ιδιωτικού ή κρατικού προσωπικού ασφαλείας εν πτήσει. Κατά συνέπεια, όλα τα θέματα που σχετίζονται με το προσωπικό ασφαλείας εν πτήσει δεν εμπίπτουν επί του παρόντος στην κοινοτική νομοθεσία για την ασφάλεια της αεροπορίας.

(πηγή: www.traveldailynews.gr, 14/3/2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: