Μαδρίτη - Βαρκελώνη σε χρόνο ρεκόρ

Εγκαινιάστηκε χθες η σιδηροδρομική σύνδεση Μαδρίτης - Βαρκελώνης, με τρένο υψηλής ταχύτητας έως και 300 χλμ. την ώρα, το οποίο διασχίζει την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων σε 2 ώρες και 38 λεπτά, αντί για τέσσερις ώρες, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά τρένα.

Δύο υπερταχείες τύπου ΑVE, όπως ονομάζονται στα ισπανικά οι εν λόγω αμαξοστοιχίες, των οποίων τα αρχικά σχηματίζουν τη λέξη «πουλί», έφυγαν από τους σταθμούς της Ατότσα στη Μαδρίτη και Σαντς της Βαρκελώνης, με κατεύθυνση την καταλανική πρωτεύουσα και την πρωτεύουσα της Ισπανίας, αντιστοίχως.

Στα τρένα επέβαιναν 250 επιβάτες. Το εισιτήριο μετ’ επιστροφής για την οικονομική θέση κοστίζει 162 ευρώ, όμως αν ο επιβάτης κάνει κράτηση εισιτηρίου μέσω του Διαδικτύου και τουλάχιστον 15 ημέρες πριν, μπορεί να ταξιδέψει με το AVE πληρώνοντας μόνο 40,8 ευρώ. Σε περίπτωση καθυστέρησης άνω των 15 λεπτών, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα να ζητήσουν να τους επιστραφεί το 50% της αξίας του εισιτηρίου.

Δεκαεπτά υπερταχείες ΑVE θα πραγματοποιούν καθημερινά τη διαδρομή των 659 χιλιομέτρων μεταξύ Μαδρίτης και Βαρκελώνης. Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική σύνδεση έπρεπε να είχε εγκαινιαστεί το 2004, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της τότε κυβέρνησης του κεντροδεξιού Χοσέ Μαρία Αθνάρ. Η σοσιαλιστική κυβέρνηση Θαπατέρο, η οποία τη διαδέχτηκε, είχε δεσμευθεί ότι τα εγκαίνια της γραμμής θα γίνονταν το αργότερο στις 21 Δεκεμβρίου 2007.

Ενόψει και των βουλευτικών εκλογών της 9ης Μαρτίου στην Ισπανία, η νέα σύνδεση μεταξύ των δυο μεγαλουπόλεων ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί και ως επιχείρημα, από πλευράς των Σοσιαλιστών, ότι τηρούν τις δεσμεύσεις τους. Τα έργα για τη σιδηροδρομική γραμμή άρχισαν πριν από δέκα χρόνια.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, επί σοσιαλιστικής διακυβέρνησης της Ισπανίας ανέκυψαν προβλήματα στο έδαφος σε περιοχή κοντά στη Βαρκελώνη, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου αλλά και χάος στα δρομολόγια των υπολοίπων γραμμών, που επέσυραν τη μήνιν των Καταλανών, πολλοί εκ των οποίων ψηφίζουν υπέρ του Σοσιαλιστικού Κόμματος. Τόση ήταν η οργή που καταλανικά κόμματα είχαν ζητήσει τότε την παραίτηση της Ισπανίδας υπουργού Ανάπτυξης, Μαγδαλένα Αλβάρεθ. Το 2003 εγκαινιάστηκε η υπερταχεία Μαδρίτης - Λέιδα, πόλης που απέχει 130 χλμ. από τη Βαρκελώνη.

Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα στην Ισπανία σιδηροδρομική σύνδεση με τρένα υψηλής ταχύτητας είχαν η Μαδρίτη με τη Σεβίλλη, το Βαγιαδολίδ, τη Μάλαγα και το Τολέδο.

(πηγή: www.kathimerini.gr, 21/2/2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: