Σε οριακό σημείο η λειτουργία των υδροπλάνων, λόγω ελληνικής γραφειοκρατίας

Σε επενδυτικό Γολογοθά, λόγω γραφειοκρατίας, εξελίχθηκε η υπόθεση των υδροπλάνων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας που δημιούργησε την AirSeaLines να προβληματίζεται για τα επόμενα βήματά του. Ο ίδιος θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του εντός της επόμενής εβδομάδας.

«Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα, λόγω των αργών ρυθμών διεκπεραίωσης των υποθέσεων από τις δημόσιες υπηρεσίες, και πλέον ως επιχείρηση που έχει επενδύσει πάνω από 23 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 70 άτομα προσωπικό, έχουμε φθάσει στα όρια» δηλώνει στα Νέα του Σαββάτου ο κ. Πατέλλης.

Oι επενδυτές, όπως γράφει η εφημερίδα, έχουν μείνει έκπληκτοι με τη γραφειοκρατία, με τις «κόντρες» ανάμεσα σε συναρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, όπως είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και το Λιμενικό, αλλά και με τις μεγάλες καθυστερήσεις της κυβέρνησης να ολοκληρώσει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των υδροπλάνων στη χώρα μας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νόμος πλαίσιο για τα υδροπλάνα (3333/05) προέβλεπε πως η ρύθμιση σημαντικών θεμάτων (π.χ. συχνότητες δρομολογίων, εκτέλεση πτήσεων τσάρτερ ή διακομιδής ασθενών) θα γινόταν με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδιδόταν εντός έξι μηνών.

Ωστόσο, έχουν περάσει τρία χρόνια και το ΠΔ δεν έχει εκδοθεί ακόμα. Το αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να λειτουργεί βάσει μεταβατικών διατάξεων.

Η ΑirSeaLines άρχισε τις πτήσεις της στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2004 και μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει περίπου 18.500 πτήσεις, μεταφέροντας 180.000 επιβάτες.

(πηγή: www.in.gr, 1/11/2008)

Σήμα κινδύνου για το μέλλον των υδροπλάνων

Σήμα κινδύνου για το μέλλον των μετακινήσεων με υδροπλάνα εκπέμπει ο πρόεδρος της εταιρείας Air Sea lines κ. Μιχάλης Πατέλης εξαιτίας της καθυστέρησης που παρατηρείται στην έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) μέσω του οποίου θα καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των υδατοδρομίων, αναγκαίων για την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων στα νησιά.

Σύμφωνα με τον κ. Πατέλη, η καθυστέρηση στην έκδοση του Π.Δ. οφείλεται στο γεγονός ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) δεν έχουν ακόμη συντονισθεί για την αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν και αφορούν σε θέματα ασφάλειας. Η ΥΠΑ, κατά τον κ. Πατέλη, ζητά να εφαρμοσθούν οι όροι ασφαλείας που ισχύουν σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια, κάτι, όμως, που ενδεχομένως σε ορισμένα μικρά νησιά να είναι ανέφικτο. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να εφαρμόζουν τους διεθνείς κανονισμούς σχετικά με την ασφάλεια. Από την πλευρά τους κύκλοι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) ανέφεραν ότι έχουν ζητήσει συνάντηση με εκπροσώπους της ΥΠΑ προκειμένου να συζητηθούν όλα τα ανοιχτά θέματα σχετικά με την ασφάλεια του αερομεταφορέα καθώς και των υδατοδρομίων. «Εμείς στη συνάντηση θέλουμε να ακούσουμε τις προτάσεις των ανθρώπων της ΥΠΑ και να τους εξηγήσουμε τι μπορεί να εφαρμοσθεί και τι όχι» αναφέρθηκε στην «Κ».

Η καθυστέρηση στην έκδοση του Π.Δ. «φρενάρει» και τη δημιουργία υδατοδρομίου στην Αθήνα, κάτι που κατά την άποψη των ανθρώπων της εταιρείας έχει μπλοκάρει τις πτήσεις υδροπλάνων προς τα νησιά του Αιγαίου. «Στρατηγικός στόχος της Air SeaLines είναι να καταστήσει το υδροπλάνο ένα απόλυτα αξιόπιστο, γρήγορο και ασφαλές μεταφορικό μέσο που να εξυπηρετεί τις ανάγκες σύνδεσης της νησιωτικής Ελλάδας με άλλα κεντρικά ή περιφερειακά σημεία τόσο στο εσωτερικό της, όσο και με γειτονικές χώρες» ανέφερε ο κ. Πατέλης. Η εταιρεία, που διαθέτει τέσσερα υδροπλάνα, 70 άτομα προσωπικό και έχει επενδύσει από το 2004 έως και σήμερα περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ, εκτελεί σήμερα δρομολόγια από την Κέρκυρα προς Παξούς, Ιωάννινα, Λευκάδα, Ιθάκη, Πάτρα κ.ά. «Ζητώ να βρεθεί λύση ώστε να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα που μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες στους νησιώτες» ανέφερε ο κ. Πατέλης.

(πηγή: www.kathimerini.gr, 30/10)

Δεν υπάρχουν σχόλια: