The Millau Viaduct is a cable-stayed road-bridge that spans the valley of the River Tarn near Millau in southern France. Designed by architect Norman Foster, in collaboration with French bridge engineer Michel Virlogeux, it is the tallest vehicular bridge in the world, with one pier's summit at 343 metres (1,125 ft)—slightly taller than the Eiffel Tower and only 38 m (125 ft) shorter than the Empire State Building. It was formally dedicated on 14 December 2004 and opened to traffic two days later.
http://www.leviaducdemillau.com
Statistics
2,460 m: total length of the roadway
7: number of piers
77 m: height of Pier 7, the shortest
343 m: height of Pier 2, the tallest (245 m at the roadway's level)
87 m: height of a pylon
154: number of shrouds
270 m: average height of the roadway
4.20 m: thickness of the roadway
32.05 m: width of the roadway
85,000 m³: total volume of concrete used
290,000 tonnes: total weight of the bridge
10,000–25,000 vehicles: estimated daily traffic
€4.90–6.50: typical automobile toll, as of 2005
20 km: horizontal radius of curvature of the road deck
(πηγή: http://damncoolpics.blogspot.com)
Γέφυρα του Μιγιό (The Millau Bridge)
Έτος Κατασκευής: 2004
Τοποθεσία: Μιγιό, Νότια Γαλλία
Η γέφυρα «Μιγιό» ύψους 343 μέτρων, η οποία είναι κατά 23 μέτρα υψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ, κατασκευάστηκε πάνω από τον ποταμό Ταρν σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης της κίνησης ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες στην πόλη της νοτιοδυτικής Γαλλίας, Μιγιό και αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου Α75 που συνδέει το Παρίσι με τη Βαρκελώνη.
Εργο του διάσημου βρετανού αρχιτέκτονα Νόρμαν Φόστερ που δόθηκε στην κυκλοφορία στις 16 Δεκεμβρίου 2004, έχει μήκος 2,46 χιλιομέτρων και ο μεγαλύτερος πυλώνας της υψώνεται 343 μέτρα πάνω από την επιφάνεια του ποταμού Ταρν.
Με το μεταλλικό της κατάστρωμα των 36.000 τόνων, η οδογέφυρα αυτή από μπετόν και ατσάλι, η οποία ανεγέρθηκε σε χρόνο ρεκόρ τριών ετών, είναι για τη Γαλλία το πρώτο μεγάλο έργο του αιώνα.
Είναι φτιαγμένη για να αντέχει ανέμους ταχύτητας 250 χλμ/ώρα. Ο τύπος της ασφάλτου που χρησιμοποιήθηκε στο κατάστρωμά της μελετήθηκε επί έξι μήνες και υποβλήθηκε σε πολλές και σκληρές δοκιμές. Ο όμιλος Eiffage, που κατασκεύασε τη γέφυρα και θα την διαχειρίζεται για 75 χρόνια, εγγυάται «την τέλεια λειτουργία» του έργου για 120 χρόνια.
Το έργο, που ξεκίνησε το 2001, στοίχισε περισσότερα από 310 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από την κατασκευαστική εταιρία Eiffage, η οποία είχε κατασκευάσει και τον πύργο του Aιφελ. και με αυτές τις διαστάσεις καταρρίπτει όλα τα προηγούμενα τεχνολογικά ρεκόρ.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη γέφυρα επιτρέπει μόνο σε οχήματα να διασχίζουν τον ποταμό Ταρν, αφού η διάβαση των πεζών απαγορεύεται, ενώ οι οδηγοί αυτοκινήτων αναμένεται να πληρώνουν γύρω στα 4,6 ευρώ για να διασχίσουν τη γέφυρα.
http://diocles.civil.duth.gr/links/home/museum/construc/millau/millau.html
Περισσότερα στοιχεία και - κυρίως - φωτογραφίες από τη διαδικασία κατασκευής στο site:
http://exastal.blogspot.com/2007/04/millau.html
Η υψηλότερη γέφυρα του κόσμου στο Μιγιό της Γαλλίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου