Η απουσία ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους είναι για τους Γερμανούς εξίσου ιερή με το σούμο για τους Ιάπωνες και τη σάουνα για τους Σουηδούς. Ωστόσο η παράδοση απειλείται. Οι σοσιαλδημοκράτες, εταίροι στο μεγάλο συνασπισμό της καγκελαρίου, Ανγκελα Μέρκελ, πιστεύουν ότι η θέσπιση ορίου ταχύτητας θα περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τον αριθμό των αυτοκινητικών δυστυχημάτων. Στο μισό περίπου οδικό δίκτυο της χώρας δεν υπάρχει όριο ταχύτητας και οι οικολόγοι χαιρέτισαν την πρωτοβουλία για θέσπιση ορίου ταχύτητας στα 130 χιλιόμετρα την ώρα. Ωστόσο η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία αντιτίθεται σθεναρά στο σχέδιο.
Το SPD χρησιμοποίησε περιβαλλοντολόγους για να υποστηρίξει τη θέση του ότι ένα όριο 120 ή 130 χιλιομέτρων την ώρα θα περικόψει τις εκπομπές κατά 9% ή παραπάνω. «Είναι ένας ταχύς και μη γραφειοκρατικός τρόπος για την προστασία του περιβάλλοντος», σχολίασε ο Κουρτ Μπεκ. Ωστόσο ο Μπερντ Οστερλο, στέλεχος της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, απέρριψε την πρόταση, επισημαίνοντας ότι τα νέα μοντέλα είναι πολύ φιλικότερα προς το περιβάλλον. «Είναι μία ουτοπική ιδέα», δήλωσε στην εφημερίδα Μπιλντ. «Το όριο ταχύτητας δύσκολα μπορεί να μειώσει τις ήδη χαμηλές εκπομπές αερίων ενός πράσινου αυτοκινήτου, είναι λοιπόν ηλίθιο οι πολιτικοί να συνεχίσουν να καταφέρουν χτυπήματα κάτω από τη ζώνη στην αυτοκινητοβιομηχανία», πρόσθεσε.
Επικριτές της πρότασης ισχυρίζονται ότι θα πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία και πως η παραγωγή οχημάτων μεγάλων επιδόσεων βοήθησε την ενίσχυση των κανόνων ασφαλείας και τη θωράκιση των οχημάτων από συγκρούσεις.
Η απουσία ορίου ταχύτητας αποτελούσε επί μακρόν μία πολύτιμη ελευθερία σε μία χώρα, γεμάτη κανόνες. Συνιστά εξάλλου πόλο έλξης τουριστών, καθώς Βρετανοί οδηγοί συνηθίζουν να οδηγούν μέχρι τη Γερμανία για αυθόρμητους αγώνες ταχύτητας τα Σαββατοκύριακα, ενώ Κινέζοι τουρίστες επισκέπτονται συχνά τη χώρα για οργανωμένες διακοπές στους αυτοκινητόδρομους.
Ειδικοί στην οδική ασφάλεια θεωρούν βέβαιο ότι το όριο ταχύτητας θα περιορίσει σημαντικά τα ατυχήματα. Στη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, όταν εισήχθη όριο ταχύτητας 100 χιλιομέτρων την ώρα, ο αριθμός των ατυχημάτων στους αυτοκινητόδρομους υποδιπλασιάστηκε. Πέρσι 600 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους αυτοκινητόδρομους και άλλοι 9.000 τραυματίσθηκαν σοβαρά. Τα δύο τρίτα των ατυχημάτων σημειώθηκαν σε ευθείες χωρίς όριο ταχύτητας.
Η Μέρκελ όμως, που μετακινείται με ένα Audi A8, αρνείται να συμμετάσχει στη συζήτηση, υπογραμμίζοντας ότι όσο είναι εκείνη καγκελάριος δεν υπάρχει περίπτωση θέσπισης ορίου ταχύτητας. Αυτό δεν θα συμβεί, διακήρυξε σε πρόσφατη τηλεοπτική της συνέντευξη, εξηγώντας ότι το μποτιλιάρισμα είναι εξίσου καταστροφικό για το περιβάλλον όσο και η ταχεία οδήγηση.
(πηγή: www.kathimerini.gr, 4/11/2007)
Θέσπιση ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας
Ετικέτες Γερμανία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου