Χάσατε αποσκευές ή πτήση; Η εταιρεία σας οφείλει αποζημίωση

Χάσατε την ομπρέλα θαλάσσης σας κατά τη διάρκεια αεροπορικού ταξιδιού; Μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία για την απώλεια της ομπρέλας αλλά και για τα χρήματα που πληρώσατε κατά τη διάρκεια των διακοπών σας σε... ξαπλώστρες. Πρόκειται για πραγματικό περιστατικό, που κατέγραψε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Κοινοτικού Κανονισμού που υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να καταβάλλουν αποζημιώσεις στους επιβάτες των οποίων τα δικαιώματα έχουν καταπατηθεί. Μέσα στο 2007 τα παράπονα των επιβατών πενταπλασιάστηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Συγκεκριμένα η ΥΠΑ δέχθηκε συνολικά 546 καταγγελίες εκ των οποίων οι 414 (75%) «έκλεισαν» υπέρ των επιβατών. Οι υπόλοιπες καταγγελίες βρίσκονται στο στάδιο της διερεύνησης από τους αρμόδιους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ενώ πρόστιμα επιβλήθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες που δεν συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις και δεν κατέβαλαν τις αποζημιώσεις. Στα περιστατικά που κατέγραψαν οι υπάλληλοι της ΥΠΑ περιλαμβάνεται η ακύρωση ενός γάμου που θα τελούνταν σε νησί και λόγω καθυστέρησης δεν κατέστη δυνατό να παραστεί ο κουμπάρος. Επίσης ένας ταχυδακτυλουργός ζήτησε αποζημίωση από αεροπορική εταιρεία καθώς η βαλίτσα του, που περιείχε τον εξοπλισμό του, χάθηκε, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παρουσιάσει το νούμερό του. Ενα σκύλος πέθανε καθώς σύμφωνα με την καταγγελία του ιδιοκτήτη του, οι υπάλληλοι άφησαν το ειδικό βαλιτσάκι μεταφοράς κατοικίδιων πολλή ώρα στην πίστα, με αποτέλεσμα το σκυλί να μην αντέξει τις υψηλές θερμοκρασίες.


Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν πλέον να αποζημιώνουν τους επιβάτες σε περίπτωση αδικαιολόγητων καθυστερήσεων και ματαιώσεων πτήσεων, απώλειας ή φθοράς αποσκευών ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους για την προώθηση των επιβατών στον τελικό τους προορισμό, να τους προσφέρει τρόφιμα και ποτά ή και κατάλυμα αν αυτό κρίνεται απαραίτητο και, τέλος, να τους καταβάλει χρηματική αποζημίωση. Ειδικότερα όσον αφορά στις αποζημιώσεις προβλέπεται καταβολή:

- 250 ευρώ αν η πτήση καλύπτει απόσταση μικρότερη των 1.500 χλμ. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται όλες οι πτήσεις εσωτερικού.

- 400 ευρώ για τις πτήσεις εντός Ε.Ε., (1.500 χλμ.) και για κάθε άλλη πτήση για απόσταση 1.500 - 3.500 χλμ.

- 600 ευρώ για κάθε άλλη πτήση.

(πηγή: www.kathimerini.gr, 9/1/2008)


2007: τα παράπονα των επιβατών

Πενταπλασιάστηκαν το 2007 τα παράπονα των επιβατών εις βάρος των αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν την κοινοτική νομοθεσία, σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών.

Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2007, το αρμόδιο γραφείο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δέχτηκε 546 καταγγελίες, και οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι που τις χειρίστηκαν έδωσαν λύση υπέρ του επιβάτη σε 414.

Οι υπόλοιπες βρίσκονται στο στάδιο της διερεύνησης. Σε εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν ως προς την ικανοποίηση των επιβατών επιβλήθηκαν πρόστιμα.

Το 2006, την ίδια χρονική περίοδο η ΥΠΑ, δέχτηκε 110 παρόμοιες καταγγελίες.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του Κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια ( ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα κ.λ.π) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών.

Το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.

Στην ΥΠΑ λειτουργεί γραμμή επικοινωνίας για τους ταξιδιώτες στην οποία μπορούν να προσφεύγουν για οποιαδήποτε πληροφορία ή καταγγελία (210- 8916150,8916193).

(πηγή: www.in.gr, 8/1/2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: