Η ιστορία του τσαγιού

Σύμφωνα με το θρύλλο, το τσάι είναι γνωστό στην Κίνα από το 2700 π.Χ. Για χιλιετίες ήταν φάρμακο το οποίο προερχόταν όταν έβραζες τα φύλλα του σε ζεστό νερό, αλλά γύρω στον τρίτο αιώνα μ.Χ. έγινε το καθημερινό ρόφημα και άρχισε η καλλιέργια και η παραγωγή του.

Οι πρώτες μέθοδοι καλλιέργιας, επεξεργασίας και πόσης έγιναν το 350 μ.Χ. Γύρω στο 800 οι πρώτοι σπόροι μεταφέρθηκαν στην Ιαπωνία, όπου η καλλιέργια του καθιερώθηκε γύρω στον 13ο αιώνα. Το 1810 οι κινέζοι από το Αμόι έφεραν το τσάι στην Φορμόζα (Ταϊβάν). Η καλλιέργια έγινε κάτω από τους Δανούς, οι οποίο φέρανε το τσάι από την Ιαπωνία το 1833 περίπου.

Το 1824 τσάι ανακαλύφθηκε στους λόφους, ανάμεσα στα σύνορα του Μπούρμα και του Ινδικού κρατιδίου Ασάμ. Οι Βρετανοί έφεραν το τσάι στην Ινδία το 1836 και στην Κεϋλόν (Σρι Λάνκα) το 1867. Στην αρχή χρησιμοποίησαν σπόρους από την Κίνα, αλλά αργότερα χρησιμοποιήθηκαν σπόροι από το Ασάμ. Η εταιρία Dutch East India μετέφερε τους πρώτους σπόρους στην Ευρώπη το 1610. Το 1669 η εταιρία English East India έφερε το κινέζικο τσάι από το λιμάνι της Java στην Αγγλική αγορά. Αργότερα το τσάι που μεγάλωνε στις Αγγλικές πολιτείες της Ινδίας και της Κεϋλόν έφτασε στο Mincing Lane, το κέντρο εμπορίου τσαγιού του Λονδίνου.

Στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, η καλλιέργια του τσαγιού είχε εξαπλωθεί στην Ρωσική Γεωργία, Σουμάτρα, Ιράν και σε χώρες που δεν ήταν Ασιατικές όπως το Νατάλ, Μαλάουι, Ουγκάντα, Κένυα, Κονγκό, Τανζανία και Μοζαμβίκη στην Αφρική και στην Αργεντινή, Βραζιλία και Περού στην Νότιο Αμερική και στο Κουίνσλαντ στην Αυστραλία.

Μεταφορά τσαγιού
Μέχρι τα μέσα του 1800, τα μεταφορικά πλοία, ακόμα κι αυτά που μετέφεραν τσάι, συνήθως έκαναν από 12 έως 15 μήνες για να μεταφέρουν το τσάι από την Ασία στο Λονδίνο. Η εταιρία πλοίων East India Company έδωσε αποκλειστικότητα στο εμπόριο του τσαγιού με ψήφο στη βουλή το 1832, έτσι ώστε να πλοία τους να μεταφέρουν τσάι στην Βρετανία.

Οι Αμερικάνοι ήταν αυτοί που πρώτοι σχεδίασαν ένα νέο είδους σκάφος. Αναγνωρίζοντας ότι τα παλιά πλοία έπρεπε να μεταφέρουν μεγάλο βάρος φορτίου, σχεδίασαν ένα νέο προτωποριακό σκάφος (βασισμένο στα παλιότερα σκάφη της Βαλτιμόρης), το οποίο μπορούσε να μεταφέρει πολύ περισσότερο φορτίο (με την προϋπόθεση ότι θα φορτωνόταν σωστά) και με μεγαλύτερη ταχύτητα. Το νέο ταχύτερο σκάφος ήταν πραγματικότητα και το ονόμασαν βολίδα γιατί εκμεταλεύεται όλο τον αέρα για να μετακινηθεί.

Τα τρία πρώτα σκάφη που ξεκίνησαν από την Νέα Υόρκη το 1845 ήταν των 750 τόνων, τύπου Rainbow. Τα πλοί αυτά πήγαιναν ακριβώς με την ταχύτητα για την οποία δημιουργήθηκαν. Ξεπέρασαν κατά πολύ τα παλιά αργά ινδικά πλοία. Το πρώτο βρετανικό πλοίο, το Stornaway, δημιουργήθηκε από τους εμπόρους Jardine Matheson το 1850 στο Αμπερντίν. Πολλά άλλα ακολούθησαν: Η "αστραπή" ένα αμερικάνικο πλοίο, το οποίο μπορούσε να διανύσει 4.36 θαλάσσια μίλια μέσα σε 24 ώρες, έναν μέσο όρο 18 μιλίων ανά κόμβο (σύμφωνα με τους χρήστες), ένα ρεκόρ τότε όπως τα τωρινά υπερωκεάνεια.

Ίσως το πιο διάσημο σκάφος ήταν το Βρετανικό Cutty Sark. Το Cutty Sark φτιάχτηκε το 1868 και μετέφερε τσάι σε 8 μόνο περιπτώσεις. Στα μέσα του 19ου αιώνα οι αγώνες μεταξύ των πλοίων έγιναν ένας μεγάλος ετήσιος συναγωνισμός. Ο αγώνας ξεκινούσε από την Κίνα όπου τα σκάφη έφευγαν από το Canton River, πηγαιναν κάτω στην κινέζικη θάλασσα, διέσχιζαν τον ινδικό ωκεανό, έκαναν το γύρω από το ακροτήρι της Καλής Ελπίδος, πήγαιναν πάνω στον Ατλαντικό, περνούσαν τις Αζόρες και μπαίναν στη Βρετανία. Μπαίναν μέσα στον Τάμεση και το πλοίο που θα κέρδιζε, ήταν αυτό το οποίο θα ξεφόρτωνε πρώτο στα λιμάνια. Το πρώτο πλοίο που τα κατάφερε είχε χρηματικό έπαθλο για τον καπετάνιο και το πλήρωμα.

Ποικιλίες τσαγιού
Κεϋλόν
Οι ακρέες κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούσαν στα βουνά Highlands στην Νοτιοδυτική Σρι Λάνκα, βοηθούσαν στο να παραχτούν ωραίες ποικιλίες τσαγιού με διαφορετικά στυλ και γεύσεις. Το τσάι της Κεϋλόν είναι καθαρό, εύγευστο, διαυγές και δυνατό. Η καλύτερη ποικιλία το Orange Pekoe είναι απαλό με μία γεύση που θυμίζει βελανιδιά.

Ασάμ και Κένυα
Το ασάμ είναι ένα θαυμάσιο και δυνατό τσάι, με μία ξερή γεύση μπύρας, και πήρε το όνομά του από αυτόν που το ανακάλυψε, τον Assam Jat. Οι ποικιλίες τσαγιού μας έχουν όλες μεγάλα φύλλα και όχι μικρά. Η καλύτερη ποικιλία το Golden Tippy είναι πλούσιο κρεμώδες και υγιηνό. Η Κένυα έχει το καλύτερο Αφρικανιό τσάι. Δυνατά φύλλα και ένα χρυσοκόκκινο χρώμα.

Οι περιοχές των Ημαλαϊων και του Νταρτζίλινγκ
Η σαμπάνια των τσαγιών, από τις πιο εξωτικές τοποθεσίες του κόσμου. σπάνιο και με την πάροδο του χρόνου όλο και καλύτερο. Ντελικάτο και με άρωμα μεθυστικό όπως αυτό των σταφυλιών. Exceptionally delicate and fragrant, with an aroma close to muscatel grapes. Ζυμώνεται χρησιμοποιώντας μόνο μερικά φύλλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: